Látogatóink száma:

Cikkek

Kaposszekcsői kirándulás

A baráti iskola meghívására 2016. szeptember 23-25. között ismét Kaposszekcsőre utazhattunk – 21 felső tagozatos tanuló és öt kísérő pedagógus kelt útra.

Már utazás közben vidám volt a hangulat, a gyermekek előre tudták, mely családoknál fogják elszállásolni őket, s a legtöbbjük előtte a világhálón keresztül felvette velük a kapcsolatot.

Rövid megállók után dél körül értünk a településre, ahol már nagyon vártak bennünket. Ebéd után focimérkőzések kezdődtek az újonnan átadott műfüves pályán, utána kidobósdi következett, majd az ottani gyermekek táncos bemutatója. Ezután a családokhoz kerültek a tanulóink elszállásolásra. Minket, tanárokat a helybeli, újonnan épült panzióban helyeztek el.

Este közös vacsorára került sor az ottani tantestülettel és a helybeli polgármester asszonnyal. Fazekas Gáspár igazgató szívélyes beszéddel üdvözölt minket, felsőszeli pedagógusokat, kifejezve örömét, hogy a baráti kapcsolat ilyen régóta működik.

Gazdát cseréltek a gondosan elkészített ajándékok, és utána bensőséges baráti eszmecserére került sor.

Másnap a kaposszekcsői fogadó gyerekek és felsőszeli társaik a pedagógusokkal együtt kirándulni mentünk Kaposvárra, a X. Jubileumi Kaposvári Állattenyésztési Napokra. A nagy területen megrendezett kiállításon volt tenyészállat-bemutató, gép-seregszemle, gasztronómia és különféle közönségprogamok, pl. a lovardában megnéztünk egy érdekes lovasbemutatót. Volt állatsimogató, kecskefejés, ügyességi vetélkedők és kézműves vásár – szóval sem a felnőttek, sem a gyerekek nem unatkoztak. Közben megebédeltünk, szórakoztunk és a kései órákban értünk vissza Kaposszekcsőre.

Vasárnap a gyerekeknek a fogadó családok biztosítottak programokat, minket tanárokat pedig Orfűre vittek, ahol Malom Múzeumban jártunk és megcsodáltuk az ottani táj utánozhatatlan szépségét. A gyerekek közül - mint utólag mesélték - többen Pécsett kirándultak a családokkal, állatkertben jártak és egyéb gazdag élményben volt részük.

Vasárnap koradélután indultunk hazafelé, megható búcsúzkodások után, és este fél hétre értünk haza.

Jövő ilyenkor mi várjuk vissza szeretettel a kaposszekcsői diákokat és tanáraikat! A barátság és a közös gyökerek köteleznek. Habár az oda kitelepített szeliek közül már sokan nem élnek, de a leszármazottak tisztelik a múltat, s nem szeretnének elszakadni Felsőszelitől. Ez a kapcsolat mind a két önkormányzat, s mindkét iskola között valóban virágzó, élő barátság, amit továbbra is ápolni fogunk.