Látogatóink száma:

Természetjáróink a Kis-Kárpátokban

Természetjáró szakköröseink 2019. május 11-én a Kis-Kárpátokban túráztak. A vonatról a Vaskutacska megállóhelyen szálltunk le, majd kis keresgélés, kérdezősködés után megtaláltunk az „elrejtett” sárga jelzésű turistautat, amely a Zerge-hegyre vezetett bennünket.

Egy kis réten egy 2016-ban épült kilátóra is felkapaszkodtunk, ahonnan Pozsony panorámáját tekintettük meg. Nemsokára a TV-toronyhoz értünk, s megcsodáltuk alulnézetből Pozsony legmagasabb építményét, amely Szlovákia legmagasabb tornya címet is viseli. 1975-ben épült, magassága 194 méter.

Utunkat pihenő után (melybe egy kis bobozás is belefért) ismét az „eltűnt” sárga jelzés keresésével folytattuk. Miután megtaláltuk az elveszettnek hitt sárga jelzést, a hangulatos Malom-völgyön keresztül a Kilencedik malomnál értünk ki az erdőből. A halastavakban halat nem, de rengeteg ebihalat láttunk, a bátrabbak kezükkel „halászták ki” az apró kétéltű lárvákat. Túránk a Partizán réten ért véget, ahol egy légvédelmi üteget is szemügyre vettünk és rövid időre az esőkabátok is előkerültek a hátizsákokból. A túra jó hangulatban telt, s lehet, hogy a jövőben még visszatérünk a Zerge-hegyre – egy másik útvonalon.