Látogatóink száma:

Tehetségnapok Galántán

A Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége 2017. június 9-én és 10-én Tehetségnapokat rendezett a galántai és vágsellyei régió tehetséges tanulói számára.

A kétnapos rendezvény első napjának a galántai Pázmány Péter Alapítvány székháza adott otthont.

Ezen a napon bemutatkoztak a régió legsikeresebb iskolái, ízelítőt adtak az iskolájukon zajló tehetségápolásból, eseményekből. A szenci alapiskola tanulói két prezentációt mutattak be, amellyel részt vettek a Kincskeresők országos versenyén. A felsőszeli iskolások mesemondó- és énektudásukkal ékeskedtek, fizikai kísérleteket mutattak be, majd a felsőszeli evangélikus egyház történetéről láthattunk prezentációt. Morovics Ibolya pedagógus által betekintést nyerhettünk az iskolán zajló „Nagy könyv” projektbe. A vágsellyei Pázmány Péter AI tanulói bemutatták „Értékőrzők” programjukat, valamint az iskolán zajló „Természettudományi napokról” is ízelítőt adtak.

Ebéd után a résztvevők megtekintették Galánta nevezetességeit, majd látogatást tettek a néprajzi múzeumba.

A Tehetségnapok második napján a tanulók és pedagógusok jutalomkiránduláson vettek részt, melynek keretén belül meglátogattuk a trencséni várat, és túráztunk a Szulyói-sziklák között.

A kirándulásról így írtak Takáč Beáta és Takáč Eliška ötödikes tanulók:

Egy nyári napon Trencsénben voltunk kirándulni.  A reggel úgy kezdődődött, hogy Galántán egy nagy buszra szálltunk, amelyet elneveztünk csodabusznak , mert volt benne egy mikrofon, amelybe sokat énekeltünk.

Amikor megérkeztünk, a busz egy gyönyörű, fákkal borított hegy előtt állt meg. Ez a hegy a Sulyó- hegy volt. Miután kiszálltunk az autóbuszból, a tanító nénik ismertették velünk a hegy történetét, továbbá elmondták, hogy a hegy tetején levő várromhoz fogunk felmenni.

Elindultunk, először fák között erdei, ösvényen haladtunk, de később már sziklás és gyökeres utakat jártunk be. Különféle szikla alakzatokat láttunk utunk során. Miután megküzdöttünk mindenféle nehézséggel, felértünk a hegycsúcsra, ahol gyönyörű kilátás fogadott minket: a hegyeket, dombokat, magaslatokat teljesen elborította a növényzet, főleg a lomblevelű és a vegyes erdők.

Felfelé menet még gyönyörűen sütött a nap, de lefelé nagy zivatar keletkezett. Ez gátolta utunkat, mert az összes szikla meg a sok nagy kő csúszott. A legjobb mégis az volt, hogy igaz kicsit vizesen, de mindenki épségben, sérülés nélkül leért. Azután egy vendéglőben finom ebéddel vártak minket.

A finom meleg ebéd után meglátogattuk a trencséni várat. A várba be is mentünk, ahol érdekes dolgokat láttunk. Amikor kijöttünk a várból, megengedték, hogy vásároljunk egy kis emléket magunknak, szüleinknek, testvéreinknek vagy nagyszüleinknek. A vásárlás után megnéztük a szerelmesek kútját. Valaki még pénzt is dobott a kútba, hogy szerencséje legyen a jövőben. Ezután még elmentünk fagyizni, később megkerestük a buszt, felszálltunk és elindultunk.

Mindannyian szép és jó emlékekkel gazdagodtunk és alig várjuk, hogy legalább még egyszer eljussunk ide.